13 augusti 2012

Mörkgrön glans

Hej på Er!

En pause från bloggen och datorn var verkligen trevligt.
Även om inspirationen inte är på topp... iof så har jag blivit duktig på att organisera och möblera med flyttkartonger... så börjar den återanvända samt lusten att blogga igen. :)

Jag har en längre tid varit på jakt efter nya köksstolar utan resultat.
Men så av en händelse gick jag in på Prio 1 för att titta efter trasmattor för någon vecka sedan.... och där i ett hörn stod stolarna jag letat efter. Fyra vackert mörkgröna stolar för 100 kr.



Ja, vackert mörkgröna tyckte jag faktiskt inte då. Utan det var mer lite ångest över hur i all världen jag skulle få ork till att slipa ner dessa stolar från det tjocka lager lack som någon målat dem med.

Stolarna bars upp i lägenheten och ställdes på plats. Dagarna gick och ju mer jag tittade på dem ju finare blev de i all sin mörkgröna glans.
Idag (några veckor senare) skulle det aldrig falla mig in att måla dem i någon annan färg. :) 

Utställningen i Norge gick finfint!
Sierras halvsyster tog ett stort CERT och slutande som BIM!
Ett jättestort GRATTIS till Ullis!!! :)
Resultatmässigt så gick det inte så bra för Sierra den här gången. Men jag är trots det så nöjd att vi tog oss dit. Och utställningar blir det fler av :)

Ta hand om Er!

Kram
Jenny

1 kommentar:

  1. Det blev ju jättebra med de gröna stolarna.
    Dessutom får du en helt egen personlig prägel och hemma känsla. Mysigt.
    Härligt att du är nöjd med Norgeturen. Det är ju erfarenheten som är det viktigaste.
    Ha en skön Tisdag, Kram

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny