22 maj 2014

Trasig värld

Det är 34 dagar sedan den där påskafton.
34 dagar sedan jag, Micke och hundarna var i Kolbyttemon och Mickes telefon ringer.
34 dagar sedan Micke räcker över telefonen till mig med ett chockartat uttryck i ansikten.
34 dagar sedan jag hör min mamma med konstig röst säga: Patrik är död.
34 dagar sedan världen stannade, skälvde till för att sedan gå sönder.

Vakum

Det är 31 dagar sedan jag klev in genom bårhusets dörrar.
31 dagar sedan jag såg min bror ligga på båren med ett vitt skynke på sig, så lugnt och fridfullt
31 dagar sedan jag strök honom över kinden och pratade med honom.

Vakum. Smärta. Sorg. Skuld. Aggression. Ångest. Rädsla. Övergiven. Ensam. Verklighetsfrånvarande. Saknad.

Det är 7 dagar sedan jag steg in i kapellet.
7 dagar sedan jag satt snett bredvid den svarta kistan med de vita och röda blomarrangemanget ovanpå.

Min värld är trasig.
Den gör så fruktansvärt ont
Den kommer aldrig att läka... inte helt.
Det kommer alltid att fattas en bit.




5 kommentarer:

  1. Åh det är så hemskt.. Jag verkligen beklagar sorgen.. Så tragiskt det är.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kramar i massor till er båda ! jag hoppas att du hittar din mening med livet trots allt. Önskar att man kunde spola tillbaka , å få chansen att påverka vad som sker. <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. :( har varken din mail el mobil. hamnade här av en slump.
    therese.lindblom@sportklubben.net
    0706870755

    SvaraRadera
  4. Kikar in lite bara.. Kram från mig ♥

    SvaraRadera
  5. hej!

    skriver angående denna post;

    http://goldenochvitt.blogspot.se/2010/08/vit-kaffe-vaska-och-semester.html?m=1

    söker kontakt med nån som kan ta beställning på att tillverka en sån väska?

    kontaka mig vänligen på mail

    sofie133@hotmail.com

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny