01 maj 2011

Patchworktyg

Hej på Er!

Jag känner mig ganska trött och sliten i kroppen nu efter fyra nätters jobb. Orken räcker just nu bara till soffhäng, bläddrade i div kataloger och tidningar och handarbete. Inte alls illa egentligen men... inspirationstankarna verkar inte vara lika trötta.:)
Efter mycket bläddrande i Stoff och Stils katalog för hemtextiler 2011 så har jag lagt en beställning på en hel drös med patchworktyg.
Det där med att sy ett lapptäcke... det är nog dags att prova göra det nu. :)

För övrigt så känns det ganska tomt här hemma nu och kommer så att göra någon dag till.
Mia har tillfälligt flyttat hem till sin uppfödare. Tiden har kommit för Mia att paras och förhoppningsvis få en hel drös med ulliga, gulliga, bedårande valpar. :) Håller tummarna för att parningen blir lyckad!



Önskar Er en fin kväll!

Kram
Jenny

7 kommentarer:

  1. åh vad roligt det låter med både ett lapptäcke och små ulliga gulliga valpar. HOppas att båda går vägen;)

    Önskar dig en skön söndagskväll

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt med små valpar! Håller tummarna. :)) Ha en skön kväll. Kram

    SvaraRadera
  3. En valp.. ja suck... så underbart. Kanske en valp flyttar in hos dig också?! :)

    SvaraRadera
  4. Inget nattjobb för min del, men jag har varit trött hela helgen ändå.. var tog vårenergin vägen, som jag trodde hade kommit för att stanna?!

    SvaraRadera
  5. Så spännande, ska hålla tummarna för att det blir små bedårande valpar.
    Ja, det där med cortisonens vara eller inte vara är verkligen knepigt.
    Tror att man helt enkelt ska överlägga med Veterinären innan man ger.
    Men tror att det egentligen är mest för att ta ner svullnaden.
    Zlatan skulle jag ge eftersom det var i ansiktet och oron för att luftvägarna skulle svullna igen, och eftersom vi hade över en timmes resa till djursjukhuset. Men måste säga att det funkar, för hans svullnad hade gått ner lite redan när vi kom till Veterinären.
    Fast det jag tycker är mest otäckt är ju just ovissheten nu efteråt innan giftet går ut.
    Men fick med mig ett papper från veterinären där det stod att ca 4% av alla hundar som blir ormbitna inte klarar sig, bra siffra. Sen sa de ju då också att katter klarar giftet betydligt bättre än hundar.
    Oj vilket långt inlägg.
    Hoppas du får en härlig dag.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Sy lapptäcke, inget dåligt projekt det, kommer säkert att bli kanon bra, jag gillar din överbild, hundarna ser ju för goa ut!
    Ha en bra vecka!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Men åh va duktig du är..:)

    Mysigt med valpar..sååå söta ju!

    Ha en fin kväll
    Kraam Susanne

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny