03 mars 2013

Älskade mormorsruta

Hej på Er!

Mormorsrutor är så roliga och vackra att göra. De går att variera i oändlighet och endast fantasin sätter gränser för vad man kan göra med hjälp av dem.




 

En 19 rutor långa halsduk virkad i garnet Freja. Micke kom hem här om dagen med en klädpresent från Cubus till mig. Det har sina fördelar att vara sjuk ;)
 
 
Tofflorna i mormorsrutor är virkade i garnet Paris. Mönstret hittade jag hos Drops. Tyvärr så blev de något stora så de passar Mickes fötter bättre än mina. Han tycker dock inte att färgkombinationen är så fin. Tofflorna får nog hänga på knoppbrädan och se söta ut.

 
Nu ska jag åter sätta mig i soffan med en kopp citronte. Förkylningen är nu inne på sin tredje vecka och hostan håller på att driva mig till vansinne. För att få sova några timmar tog jag Cocilana i går innan jag gick och la mig. Funkade fint i fyra timmar. Sov som en stock! Förmiddagen idag var inte rolig! Jag tål nämligen inte Cocilana. Men det var värt att tillbringa förmiddagen över toalettstolen efter att ha fått sova sammanhängande i fyra timmar.
 
Kram
Jenny

5 kommentarer:

  1. Hej! Tack för din snälla hälsning! Jesses vad mycket fint du har gjort! Nej men är du sjuk fortfarande, inte roligt! Hoppas fasiken hostan ge sig! Alla som jag vet som haft den senaste influensan har just haft hostan som sitter som spikat, läkarna har sagt att det är bara att vänta:/ Får man presenter när man är sjuk, hih, roligt! Krya på dig nu! Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Nej men oj, blir du så dålig av den hostmedicinen :( Stackars du som har sån hosta. Jag har också haft det. Min röst försvann och jag har inte varit kry på tre veckor. Har nåt virus som inte vill släppa och ont i halsen ännu. Men konstigt nog ingen feber. Prova att virka en grön ruta. Tror grönt är hälsan själv :)

    Krya på dig och ta hand om dig!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Så söta tofflor!
    Har nyligen virkat mitt livs första mormorsruta och det blev en jätteruta av gamla t-shirts:)
    Ha en finfin dag och hoppas du blir bättre snart!

    SvaraRadera
  4. Hej,Jenny. Jobbar med din mamma som vissade din blogg. Din verk är fassinerade. Mvh IrinaP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Irina!
      Hoppas allt är bra med dig!!:)
      Tack så mycket!
      Kram
      Jenny

      Radera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny