07 mars 2014

Min rallyclown gjorde det!

Hej på er!

Då var det äntligen fredag igen!
Lägenheten doftar gott och rent av linoljesåpa, Micke ska köpa tulpaner på vägen hem från jobbet och en äppelkaka står i ugnen för gräddning. Låt helgmyset börja! :)

Förra helgen var vi iväg till Åtvidaberg för att tävla i rallylydnad.
Då det var flera veckor sedan vi tävlade sist samt att jag väldigt gärna ville att Mia skulle klara det sista kvalificerade resultatet låg nervositeten på lur under huden. Den kluriga banan, där jag flera gånger nästan gick vilse under banvandringen, gjorde inte min nervositet mindre. Att sedan Mia upptäckte att det där med hästbajs i ett ridhus smakar riktigt mumma... ja, jag var nervös.

Vid prisutdelningen började domaren med att säga att det inte var ett enda ekipage som fått över 90 poäng samt att väldigt många fått avdrag för dubbelsteg. Mitt hopp sjönk drastiskt då jag visste att jag hade gjort en del missar samt inte varit riktigt tydlig mot Mia.

Men trots lite missar så räckte poängen till ett kvalificerat resultat! De tre kvalificerade resultaten som behövs för att ansöka om diplom och en uppflyttning till rallylydnad Fortsättning hade Mia fixat. Så glad och stolt över denna hund som verkligen har vuxit och samspelet mellan oss blivit så mycket bättre genom denna underbara sport.

Även Sierra och Micke gjorde superbra ifrån sig även då det inte räckte till ett kvalificerat resultat. Men de som var gladast och stoltast när vi åkte hem var dom! Sådan otrolig skillnad mot sist... glädjen, attityden, samspelet...allt var så mycket bättre mot sist. Poängen denna gång var faktiskt 100% bättre mot sist! :)

Trötta och nöjda var vi när vi svängde in på Max för att köpa hamburgare för att fira. Naturligtvis fick även hundarna en varsin hamburgare utan lök.

Idag skickade jag in papperet "Ansökan om diplom" till SKK och i morgon påbörjas träningen inför fortsättningsklassen.


Väntar på sin tur

Sierra lyssnar på husses instruktioner

Jag och Mia på tävlingsbanan


10 minuter efter vi klev in i lägenheten såg det ut såhär i sängen

Trevlig helg!!

/Jenny

1 kommentar:

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny