30 augusti 2012

"innehållsrikt ej ordrik"

Hej på Er!

Det är spännande, det är en utmaning, jag ser fram mot det. Det ska faktiskt bli riktigt roligt! :)
Men trots det så får jag stundtals en besk ångestkänsla i hela kroppen.
Den kommer ibland när jag går runt i lägenheten och bara ser spillror av det som en gång var ett hem (som numer endast består av kartonger) eller när jag är ute med hundarna och inser att i den här skogen kommer det inte att bli några timslånga höstpromenader i den här hösten. Jag får nästan separationsångest!

En annan besvärlig del i flytten är det här med att söka nytt jobb.
Faktadelen i ansökan fixar jag lätt... kruxet är det där personliga brevet som ska bifogas.
Trots flertalet googlesökningar på hur man formulerar ett personligt brev, blir det inte lättare att skriv ett.
"Beskriv dig själv, lyft fram dina personliga egenskaper och förmågor... innehållsrikt utan att vara ordrik..."
Lättare sagt än gjort kan jag lova!
Hitta balansen mellan att näst intill idiotförklara mig själv till att vara guds gåva till mänskligheten... suck.




Sovrummet från början...



Sovrummet idag
Undra hur det nya sovrummet i den nya lägenheten ser ut? Har bara sett det på bild...



Kram
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny