01 mars 2013

Afrikanska blommor som piggar upp



 
Blommorna är virkade av garnet Soft Cotton från Järbo med virknål 3,5.
 
 
Yttersta varvet på alla blommor är vikat med färgen Lin. Jag provade med vitt först med det blev sådan skarp övergång.
 
 
70 stycken färglada rutor blev en poncho!
Idén till en poncho fick jag av boken Garnnystan och tygtravar.
 
Så nu sitter jag i soffan med min färgglada poncho och försöker bota min envisa förkylning. Andra veckan av hosta, feber, rinnande näsa och ännu mer hosta. Andra veckan av en diet bestående av alvedon, hostmedicin, strepsils, halstabletter, citronte, apelsinsaft och rostat bröd med honung.
 
Ta hand om er!
Kram
Jenny







1 kommentar:

  1. Hej! Vilken fin poncho! Aj, ved jobbigt att vara sjuk, KRYA PÅ DIG! Vill önska dig så skön, som du kan, vårfredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny