17 juni 2013

Ljusa kvällar

Hej på Er!

Jag må inte vara så förtjust i sommaren och värmen men jag fullkomligt älskar de ljusa kvällarna!!
Så mycket mertid! :)

Äntligen har träningen av hundarna kommit igång igen. Inspirationen och lusten till att träna mina fyrfota varelser har inte varit hög den senaste tiden. Oregelbundna arbetstider, ofrivillig flytt,  två månaders arbetslöshet med tillhörande penningbrist och nya jobb har tagit all kraft. Men äntligen känner jag att det börjar stabilisera sig och lusten till både det ena och andra börjar komma tillbaka!

Mia och jag har återupptäkt glädjen och lyckan i att apportera igen. Vi har just avslutat en apporteringskurs hos SSRK.
Selma och jag har gått spårkurs och tränar så ofta vi kan på egen hand. Tyvärr så har min ormfobi drastiskt ökat pga flera närgångna ormkontakter (har aldrig stött på så mycket orm) så det där med spårträning har blivit något åtsidosatt. Däremot så har jag åter insett glädjen i att träna lydnad. :)
Äntligen känner jag att det skulle nog kunna gå vägen att ställa upp i en tävling... till hösten. :)

 
Selma och Mia på den nya favoritplatsen

Selma

Nyvaken tuffsig Mia
 
Selma

Önskar er alla en fin dag!

Kram
Jenny

P.S Nya valpbilder finns på www.seamountains.com  D.S

1 kommentar:

  1. Hej lilla Du, så fina hundar Du har Då.
    Det är ju bra att Du gillar kurserna i alla fall.


    kramisar

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny