28 december 2013

Lugna dagar

Hej!

Hoppas ni haft en bra jul!

Det har inte blivit många knop gjorda här dagarna efter julafton. Långa promenader med hundarna i ett regnigt Linköping, några timmars jobb, soffmys och en hel del virkning.




En hel del tid har spenderats i denna :)
Underbara schäslong... hur i hela friden har jag kunnat levat så länge utan den?
Länge har vi funderat på att köpa denna på IKEA men inte gjort slag i saken. Efter lite surfande på IKEA´s hemsida insåg vi att den ska utgå ur sortimentet. En fin julklappspeng från mina föräldrar gjorde slag i saken. Tyvärr fanns inte den vita klädseln att köpa i varuhus utan var en beställningsvara. Så det blev en beigeblommig klädsel och en vit klädsel beställd när vi kom hem. :)

Mitt virkmaraton börjar närma sig sitt slut. Jag lovade mig själv att göra klart alla halvfärdiga projekt innan nyår. Det första som blev klart syns på bilden. Kuddfodralet och den virkade filten påbörjades här. De är virkade med garnet Freja (vinröd nr 47, gammelrosa nr 40 och obekt nr 05) och virknål 3,5. Filten är 150*150 cm stor och kantad med en spetskant.

Ett annat projekt jag fick för mig att göra var överdrag till armstöden i soffan. Överdragen skulle bli till av virkade afrikanska blommor.
Jag har äntligen virkat klart alla rutor (tror jag) så nu ska jag sätta mig och sy ihop dem :)

Ikväll blir det Hobbit; Smaugs ödemark på bio :)

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny