18 december 2010

Ett avbrott

Tillbaka igen efter ett litet oplanerat avbrott :). Den sista tiden så har jag inte ens varit in på näten utan datorn har bara fungerat som en "ljudboks-spelare".
Men... nu är jag tillbaka igen.

Vad har jag då gjort under min frånvaro?! Jaaa... inte mycket alls. Så egentligen har jag inte mycket att blogga om.:) Däremot så såg jag att många av Er har varit superflitiga och pysslat på med massa fina saker. Får boka en helkväll och läsa igenom allt som hänt.

Jo, det har faktiskt hänt två saker medan jag varit borta. Det första är att jag tog mod till mig och berättade för min bror att jag faktiskt har en blogg, vilket jag strängeligen har förnekat under hela min blogg tid.
Min bror och hans sambo (han frågade om han fick ge henne min bloggadress) är dom enda jag känner i det "verkliga livet" som vet att jag bloggar. Jaaa, sambon vet naturligtvis också.
Varför jag håller min blogg hemlig kan jag inte svara på men... just nu så känner jag att jag inte är redo att avslöja min lilla hemlighet för alla. Fånig... jag vet!

Det andra som hänt är att underbara söta Annelie har gett mig en award! :)
Tack snälla rara du! Det värmde!


Lite bilder får visa vad jag gjort under min bloggpause:

Förra helgen var vi hos mina föräldrar.
Vädret var strålande vackert men kallt.









Lillebror hjälpte mig bygga en stomme till en granris bock. Tack så mycket för hjälpen, Lillstrump! Hoppas ditt knä inte tog alltför mycket skada.






 En stoooor krans att hänga på väggen på mina föräldrars hus.










 Mitt försök till att klä bockstommen med granris ledde bara till en massa skräm på golvet. Resultatet blev... INTE alls bra. Får se om jag ev ska riva upp allt igen och göra om den. :(
Jag förstår att det finns kurser i hur man gör granris bockar.





Hittade denna söta trådkorg i en nyöppnad butik här i stan. Har varit på jakt efter något att förvara värmeljus i, så denna passade utmärkt. :)









 Ett nytt fat fick följa med hem från blomsteraffären och en liten ängel.
Anledningen till besöket i blomsteraffären var att köpa några nya hyacinter, men som vanligt så följde det med lite annat också. :)








Morgonpromenad med hundarna idag.
Godissök i snödriva är finfin mentalträning.







När alla godisar var uppletade och uppätna övergick leken till "herre på täppan".










En trött, snöig men lycklig Alma funderar över hur hon på bästa sätt ska få ner Mia från "täppan".










Nu väntas jobb resten av eftermiddagen. Ska kika in hos Er efter jobbet. Jag har nog som sagt endel att läsa ikapp. ;)

Ha det så gott!!

Kram
Jenny

P.S TACK alla Ni som besökt min blogg trots min dåliga uppdatering!! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny