17 november 2010

Hur f-n tänkte man här??

Just nu... nej sedan lunch faktiskt.. har jag varit så irriterad att mitt korta hår har stått rakt ut som på en igelkott.
Anledningen till min extrema irritation och små anfall av vansinne är det fackförbund jag är med i.
Ett fackförbund som påstås stå på min, alltså arbetstagarens, sida. Efter idag så tror jag att det är en av jordens största myter. Jag vet ärligt talat inte vems sida de står på.
Detta fackförbund hävdar å det bestämdaste att jag har rätt att jobba 100%.
Bra tänkte jag. Jag har ett vikariat på 50% ( nej, jag går inte på månadslön för det har jag inte råd med)och "jobbar upp" genom att jobba nätter, som jag älskar.
Absolut, ska du göra det, svarade fackförbundet. MEN... går du ut och jobbar en helg så måste arbetsgivaren betala kvalificerad övertid till dig. Vilket betyder att du är dubbelt så dyr mot om du jobbar extra en vardag!
VA!!!???
Hur i det glödhetaste tror detta fackförbund att Sundsvalls Kommun ska ha råd att ta ut mig på kvalificerad övertid!!!??? Inte en chans att dom har. Nej... istället för mig, en utbildad USK, så kommer dom att välja det billigaste alternativet... någon som är mycket ung och outbildad.
Hur i hela jä-vla friden kan jag ha rätt till kvalificerad ÖVERTID när jag inte ens kommer upp i 100%??!!
Så... indirekt så har detta sa-ans fackförbund hindrat mig från att gå ut och jobba helger.

Du har rätt att få en värdig lön... typ något liknande... sa hon jag pratade med idag. Hon sa något om att arbetsgivaren ska uppskatta min kompetens och betala för den. Jaaaa.... sååååå viktig är jag inte för Sundsvalls Kommun. Och ärligt talat så ger dom nog blanka f-n i kompetens... det dom bryr sig om är pengar.

Varför får jag gå ut och jobba vardagar till vanlig timlön men inte på helger??!!
Jag förstår verkligen inte!!!

Hoppas ni har haft en irritationsfri onsdag!!

Kram
Jenny

Update: 
Ytterligare irritationsmoment har uppstått. Jag köpte två påsar stjärnanis igår. Tänkte använda "stjärnorna" till dekoration av div saker. Av samtligt innehåll i två påsar var endast tre stjärnor hela och fina. Irriterande!!! Ännu mer irriterande är att Alma och Mia stal dessa tre stjärnor från bordet för en stund sedan och.... smak och glups... inga stjärnor kvar!
Om det skulle vara någon som är intresserad av två ouppfostrade tjuvaktiga hundar... hör av er.... dom är mycket billiga just nu. *morr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny