04 maj 2011

Grönt är skönt och blått är flott

Hej på Er!

Tygbitarna från Stoff & Stil har anlänt. *hoppar av lycka*
En hel drös ( nåja, sju olika mönster är det) vackra tyger som i slut ändan förhoppningsvis kommer att bli en vacker pläd i lappteknik. :)
Hur stort det färdiga arbetet kommer att bli vet jag inte just nu. Tanken är att det ska fungera som mysig pläd på balkongen under svala sommarkvällar.

Fiffigt med sk Fat Quarters. Det är en bit tyg på ca 45*55 cm.

De ser så söta ut så jag nästan inte vill" förstöra" dem genom att klippa i dem.

Naturligtvis så tycker jag om alla tyger jag köpt, men just det här är det något speciellt med :)

Efter mycket velande och funderande fram och tillbaka ( och en större inspirationsförlust pga snöfallet) så kom jag fram till att textilerna på balkongen får gå i gröna/blå nyanser i år. Nya dynor till stolarna ska sys, vindskydden ska bytas ut, armeringsjärn ska köpas och kapas till och förhoppningsvis kan jag övertala Micke att måla om utemöblerna.
Skulle inte turkosa utemöbler vara pricken över i? :)
Jag har fått för mig det nämligen. :)

Önskar Er Alla en fin dag!

Kram
Jenny

8 kommentarer:

  1. Åhhh, så underbara.
    Man blir verkligen glad av de tygerna.
    Turkosa utemöbler vore ju supersnyggt. Visst är det härligt med alla pastellfärger som nu är så populära.
    Ha en fortsatt bra dag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Fina tyger och låter som en helrenovering av balkongen :) Kommer säkert bli jättefint.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Netto är typ som en mataffär med lite blandat utbud som lidl. En hel del konstiga varor men ofta roligt "bröte" att spana runt på ;)

    SvaraRadera
  4. Nej men herregud!! Vad ska jag säga?! De är ju helt...magnefika (el hur det nu stavas)och helt underbart fina, lindrigt sagt. Så vackra. Jag vill ha!! :) ang mitt inlägg: Tycker inte om löständer som är stoppade ner i kaffekoppar och liggande på köksbordet, vilket händer på mitt jobb :)) Men annars helt ok ;)

    SvaraRadera
  5. Så vackra tyger... Ska bli kul att se resultatet sedan. Och visst vore turkosa möbler vara pricken över i:t

    Önskar dig en skön kväll

    SvaraRadera
  6. Hej och tack så mycket :) för din titt hos mig, Man blir så glad när någon lämnar en kommentar :)
    Fin blogg du också har,
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  7. Underbara tyger sim ger en sommarkänslor. Kommer att bli så snyggt! Jag är också lite turkos nörd just nu men den lite dimmiga slitna turkosa.
    Blir spännande att se det färdiga resultatet.
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Hej klart du ska måla möblerna turkosa, häftigt!!

    Min frisör berättade förra v att de målat sina möbler på balkongen i turkost. Sen köpt SKrikcerisa stora lyktor o en ljusslinga till det. Har inte sett det men de låter ju jättefint.

    Jättefina tyger också
    Kram Camilla

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny