04 december 2011

Andra advent

Hej på Er!

Tänk att det redan är andra advent och snön verkar vara lika långt bort som månen.
Inte för att jag på långa vägar vill ha lika mycket snö som vi hade förra året men... en meter vit fluffig snö kunde det väll vara i alla fall.

Det är långt mellan inläggen här på svarta tassar nu, men det betyder inte att jag funderar på att ge upp bloggandet. Jag har varken haft tid eller inspiration till att blogga. Jo, visst nog har jag haft tid men... inspirationen till kreativt tänkande och utförande har varit lika med noll. Julstämningen har inte heller infunnit sig riktigt som den har gjort förr om åren. Jag skyller den avsaknaden på bristen av snö.

I slutet av november gjorde Selma sin utställningsdebut.
Vi var ett gäng två-benta och fyr-benta som packade in oss i bilarna och drog iväg till Frösön för en tvådagars utställning. Ett vackert hus (och då menar jag vackert lantligt perfekt hus men gamla handvävda trasmattor på trägolven och virkade överkast på alla 6 sängarna) hyrde vi under denna helg.
Det var en väldigt nervös Jenny som klev in i bilen för avresa på fredag eftermiddag vill jag lova. Nervös för utställningen, sova borta och för hur Selma skulle reagera på allt nytt. Nästan lite illa mådde jag för att vara riktigt uppriktig.
Men det var en glad och lycklig  (och trött) Jenny som kom hem på söndagen.
Allt gick så bra. Selma skötte sig så bra hela resan och på utställningen. Jag var inte alls så nervös innan jag skulle in i ringen som jag varit tidigare och att somna borta var inga problem.
Det var en underbart trevlig helg!!
Prismässigt så gick det kanske inte så bra. Selma placerade sig på tredje plats i valpklass 1 både på lördagen och söndagen. På söndagen fick hon även ett HP (hederspris).
En fin helg!!


Selmas bror Casper var med

Lägg till bildtext

Selma och Center

Sierra, Selma och Center

Selmas syster Wella

Mycket fika behöver man för att orka en hel dag :)

Önskar Er alla en bra start på den nya veckan!!!

Kram
Jenny

2 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Men det var ju väldigt bra med en tredje plats!!! Stoort grattis:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  2. De är bara så fina... Grattis till tredjeplatsen:)
    Kram Marie

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny