31 augusti 2010

Ett hundgöra...

Hej på er!

Helgen som gick var ett riktigt hundgöra. Ett roligt sådant dock om än slitigt och påfrestande på både rygg och mina leder.

Lördagen var jag och Mia med på en funktionsbeskrivning av golden.
Vi fick agera "störning", vilket vi gjorde riktigt bra. :) Det blev inte riktigt som jag tänk eftersom Mia inte var inne på samma tänk som jag. Men vi klarade det... efter lite strul.
Skämdes dock lite eftersom folk stod och tittade.
För den som vill veta exakt vad en funktionsbeskrivning är besök Mias kennelmammas hemsida.
Måste kanske utfärda en liten varning innan ni besöker sidan!:) Dom har världens mest bedårande och sötaste valpar till salu.

På söndagen var jag och hjälpte Njurunda brukshundsklubb på deras spårtävling
Jag var både spårläggare och spårmottagare.
Som spårläggare går man den i förväg snitslade banan i skogen och tar bort snitslarna och placerar ut en pinne vid vissa av snitslarna.
Som mottagare tar man emot ekipaget som gått spåret och klockar dem samt kollar hur många av pinnarna som hunden lyckats spåra upp.
Jag stannade naturligtvis kvar när spåret var slut och tittade på de andra grenarna i "bruks".
Roligt, lärorikt och intressant... kanske någonting att börja med.

Igår... drog jag och Mia iväg och tränade apportering större delen av dagen. Det finns saker som vi inte är överens om än när det gäller vissa moment. Som ex. vatten. Så fort Mia ser vatten så "glömmer" hon bort att lyssna på mig. :( Träning och åter träning med andra ord är det som gäller.

Mia vill inte vara med på kort.

Det blev en träningsvända även idag.



Det har med andra ord varit bra dagar! :) Motivationen att träna mina två busdjur har stigit enormt efter att ha legat i dvala pga lite personliga bakslag den sista tiden.


Lite stickningar har jag trots allt hunnit med.

Önskar er er bra dag!

Kram
Jenny

P.S Byxorna jag köpte från ITAB fungerar än så länge superbra. Vatten- och smutsavvisande och supersköna att ha på sig.

1 kommentar:

  1. Hej Jenny!
    Vad du har hunnit med hundarna och stickning! Duktig flicka:
    Ha en fin kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny