20 augusti 2010

Tidig morgonstund...

God morgon på er!

Vaknade för ca en halvtimme sedan... pigg som en lärka.
Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag slocknade som ett litet ljus vid halv nio igår.

Sommarvikariatet som jag gått på tog slut natten mot måndagen och efter det tog jag på mig några extra nätter. 5 nätter i rad blev det... kändes bra när jag tog på mig det men kändes allt annat än bra när jag gick av igår morse. *fy och bläää*
Jag älskar att jobba nätter, nattmänniska som jag är, men nu känner jag att det för tillfället står mig upp i halsen. Trots att det varit skönt att ha gått på ett schema under sommaren och jobbat på samma avdelning så ser jag fram mot att återgå till att vara timvikarie och "hoppa" runt mellan avdelningarna igen... och jobba både dag och natt.

Satt nu en stund ute på balkongen och njöt av dagen första kopp kaffe. Lugnt och stillsamt ute och... *tjoho* nästan lite kallt. Under dom här nätterna jag jobbat så har ute tempen legat mellan +7-13. Helt underbart... enligt mig.
Visst inser jag att det är liiiite för tidigt med att plantera ljung och så... men jag spånar på massvis med idéer på hur jag ska höstfixa på balkongen.
Det blir nog vita ljung i år i balkonglådorna... om jag hittar några fina vill säga. *ler* Så vill jag ha ett stor arrangemang på bordet... i olika höjder.

På tal om växter och arrangemang så måste jag köpa några nya blommor till köket och vardagsrummet. Jag har haft pelargoner där hela sommaren men nu så börjar dom sjunga på sista versen... minst sagt! Funderar på att ta sticklingar på Mårbacka pelargonerna, men vet inte riktigt hur man gör. Tur att Google finns säger jag bara. *ler*
Satt och bläddrade i en av mammas alla gamla Allers-tidningar sist jag hälsade på henne. Fick lite idéer till hur jag vill att vardagsrums fönstret ska se ut... på ett ungefär.


Luktjasmin och klätterfikus på en "rostig" hög klätterställning.


Söt kruka i tråd och zink
som enligt tidningen ska finnas hos Åhléns.


Näää, om man skulle ta och sparka igång den här dagen. Har lite att göra nämligen.
Måste bland annat in till stan och byta ett felköpt klädesplagg. Jag bad min sambo att köpa en brun tröja till mig här om dagen. Saken är den att jag stod och höll i tröjan och han såg den. Hur som helst så köpte jag den inte då. Ångrade mig sedan så jag bad honom att köpa den när han var i stan någon dag senare.
Gissa vad han kom hem med!!!! Ja, inte var det en brun tröja i alla fall utan... en grå cardigan.. som jag dessutom redan har! *suck*
Ja, vad säger man. Ibland så blir det lite fel. *ler*

Önskar er en fin och ljuvlig dag!

Kram
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny