03 augusti 2010

Lugn och harmoni...

Hej på er!

När jag jobbar intensivt, som det har blivit den här månaden, så äter jag tyvärr inte som man ska. Jag känner det som att jag inte "hinner" äta två lagade mål mat om dagen. Inte ens ett, om jag ska vara ärlig. Det blir mackor och för att få en extra sockerkick... godis och enorma mängder kaffe med mjölk och socker. Trots att jag vet hur min kropp reagerar efter ett tag så... gör jag samma sak om och om igen.
När jag gick av i fredags så var kändes det som om jag bar på 100 kg extra vikt. Slut i kroppen,värk i halsen och konstant yrsel. Meningen var att jag skulle jobbat en natt till men som jag kände då så sjukanmälde jag mig.

Mina föräldrar var nere i Dalarna och hälsade på släkten och min bror såg efter deras hus. Så när jag vaknade på fredagen åkte vi ut till honom.

En ytterst välbehövlig paus från allt! Ingen täckning på mobilen, inget internet, ingen stress utan bara lugn och stillhet mitt ute i skogen.
På dagarna slappade vi, gick långa skogspromenader, rensade lite ogräs i de få rabatter som finns och bara umgicks.
Eftersom huset ligger mitt i skogen så passade jag också på att träna lite dirigering med Mia. Alma tränade som vanligt lite lydnad och visselpipa-kommandot för "stanna".
På kvällarna eldades det i vedspisen, grillades och stickades (jag stickade) det i soffan framför Tv´n.

En underbar och ytterst välbehövlig helg med andra ord!



Vägen upp till mina föräldrars hus

Utsikten från farstubron


Från farstubron åt andra hållet


En blöt och smutsig golden är en lycklig golden


Det enda som störde tystnade var min bror
som envisades med att klippa gräset
:)


Promenad


Vackra blommor i dikena


Ett vackert ödehus


Hur kan man låta ett sådant vackert hus förfalla?










Nästan så att jag förväntade mig att se någon stå bakom gardinerna


Ett sådant skulle jag vilja ha


Hundarna tar sig en liten paus


När vi kom hem hoppade båda hundarna upp i sängen och somnade.

Ha det så bra!

Kram
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny