23 augusti 2010

Summa summarum



God kväll på er!

Även då utställningen blev inställd för våran del i helgen så har det varit en bra helg.

I fredags sprang jag mest runt på stan i olika antik affärer samt bytte den grå cardiganen mot den blå tröjan som det var meningen att min sambo skulle ha köpt. *ler och skakar på huvudet*
Hundarna fick sig en rejäl långpromenad som innehöll både promenad, lek, bus och träning. Vet inte vem av oss tre som var mest slut när vi kom hem.
Kvällen tillbringades i soffan framför hela sista säsongen av Supernatural" . Med mig i soffan hade jag två män, nämligen Ben&Jerry (...ja, glassen alltså) *ler*

I lördags åkte jag och en kompis ut med våra hundar till Brukshundsklubben som firade sin 30-års dag. Jättetrevligt med grillning, uppvisning av bla personsök, "fråga-instruktörerna-hörna" och naturligtvis en massa trevliga människor och hundar.
Det där med personsök... det är absolut något jag måste prova med någon av mina hundar eller kanske rent av båda!
Kvällen tillägnades lite pyssel och mys.

Söndagen... ja... den var väll inte lika rolig. Men det känns som sagt skönt när det är gjort.
Proffset på att göra saker i helt fel ordning... nämligen jag... kom på efter jag städat klart att hundarna behövde ett bad. Sagt och gjort... jag badade hundarna EFTER jag städat. Resultatet: lika mycket hundhår i hela lägenheten som det var innan jag började städa. *suck*

Idag... har jag mest inte gjort någonting. Hämtade min nya mobil, hundarna busade en stund med bästa kompisarna, bytte plats på lite saker i lägenheten och bara... har njutit över vetskapen om att jag är ledig fram till den sista augusti. *tjohooo*


En "ny" tjock bibel hittades på loppis
Affischen köpt i fredags i butiken Vackra Hem i Sundsvall

En av "bilderna" i bibeln.

Närbild på affischen


Pysslat lite


Kort på en barsk herre köptes för en liten slant på loppis


Några ljushållare hittades på loppis.


Glasklocka från Åhlens, ljus och trådfat från Vackra Hem.




Någonting att arrangera hyacinter i kanske.


Olivträdet har fått flytta in från balkongen och bor numer i en zinkhink som jag hittade på loppis.


Soffan och fåtöljen fick sig en make over med nytvättade överdrag och nya kuddar.


De nya kuddfodralen.




Nya äppelkart till ljusbrickan.


Mamma och pappa var förbi en sväng och fikade nu på eftermiddagen.
Dom hade med sig en ljudbok som dom båda rekommenderade starkt.

Det var det hela!
Nu ska jag sätta mig och börja lyssna på "min" nya ljudbok.


Önskar er en fortsatt bra kväll!

Kram
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny