30 november 2010

Julbordet

Jag och sambon har varit vegetarianer i flera år. Ja, sambon "fuskar" lite då och då men är till 80% vegetarian. Trots att flera års julmiddagar kommit och gått så tycker jag ändå att det är svårt att hitta roliga, goda och juliga maträtter.
I min fantasi så ser jag ett julbord som fullkomligt dignar av olika mumsiga rätter, men verkligheten ser inte alls så ut. Det blir alltid samma gamla vanliga så som bland annat: hemgjord senapssill, hemgjord rödbetssallad, Jansson, veg bullar, senapsgriljerad quornfilè osv.
Nu har jag surfat runt på nätet och letat efter olika "juliga" vegetariska rätter men... utbudet är lite klent måste jag säga.
Jaja... det är ju tur att julbordet inte ska serveras i morgon.. Jag kanske hittar någon nätsida fylld men roliga och goda julrätter. :)
Om det är någon vegetarian eller vegan som läser min blogg så kom gärna med tips och inspiration på vad jag servera på julbordet. (Vi äter fisk ibland, laktosprodukter och ägg)

Oj, insåg att jag var nog lite luddig och otydlig i mitt förra inlägg. Jag får skylla på att jag var trött när jag skrev det. :)
Det var inte meningen, men det framstår som om jag köpte trälådan på loppis. Tyvärr så fyndade jag den INTE billigt. Sådan tur har jag aldrig. Nejdå... den köptes i butiken Vackra Hem i Sundsvall till fullt butiks pris. Tur att jag fyller år snart så jag kan skylla på att det var en tidig födelsedagspresent till mig själv. :)

Egen designad hylla av två plankor drivved.
Kram
Jenny

1 kommentar:

  1. Hej Jenny!
    Vilken mysig hylla! Perfekt när man kan använda saker från naturen. Billigt o miljövänligt ;)
    Änglavingarna gillar jag jättemycket - har köpt likadana fast mindre!
    Klart du får lägga till mig i din blogglista. Jag lägger till dig i min - om det är ok??
    Ha det bra!
    Kramar

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny