26 april 2011

Helgen som gick

Hej på Er!

Påskhelgen har varit lugn och fin.
Jag har haft tid att besöka mitt favorit loppis, häng hemma hos mina föräldrar som bor mitt ute i skogen, hjälp pappa att snickra, träna hundarna, virka, måla naglarna, ätit godis i mängder, tittat på dålig film, bläddrat igenom högvis av mammas gamla Allers och  Hemmets Veckotidning, fått fyra myggbett, fått lite färg i ansiktet och bara njutit av ett himmelskt vackert väder. :)

Alma har också haft en mysig helg... speciellt hemma hos mina föräldrar. :)


Hon har bland annat studerat myror och andra småkryp i gräsmattan.


 Tuggat på ett gammalt ben hon nosade upp i skogen. Just på den här bilden så fångades hennes uppmärksamhet av något annat...
...troligtvis av fåglarna. På den här platsen har hon dock tillbringat det mesta av sin tid. Hon spanar på småfåglarna och ekorrarna som kommer till matplatsen.


Mia har tillbringat dagarna hemma hos mamma och pappa med att göra typiska Mia-saker :


Rensat den lilla bäcken från sten.


Sett till att bli så smutsig som möjligt. :)


Och tuggat lite på pinnar av olika slag.


Önskar Er en fin dag!

Kram
Jenny

P.S Hörde på radion någonting om att smågodis innehåller bla slaktavfall och mosade insekter.
Just vad man behöver höra efter att ha satt i sig 1,3 kg lösgodis under helgen. :(

2 kommentarer:

  1. Åh, verkar varit en helmysig helg.
    Det där med att ligga i alla små vattenhål som kommer fram nu på våren känner jag igen.
    Dix blir överlycklig om hon så bara kan bada lite i en vattenpöl.
    Men hon har faktiskt lyssnat bra när det gällde badförbudet hon haft i stugan i helgen. Annser att det är alldeles för kallt för havsdopp.
    Hoppas du även får en underbar tisdag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Åhh de låter som de haft en toppenhelg!! Hahah

    Hoppas du också har haft det!

    Blä ang godis, ska nog inte ha någe mera

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny