22 april 2011

Soliga Långfredag

God Morgon på Er!

Just idag så retade det mig inte att vakna av att solens strålar kittlade mig i ansiktet eller att måsarnas väl artikulerade skönsång smekte mina trumhinnor.
Det där lät väl positivt? :)
Jag hörde på radion igår om folk som förskönade sina liv vid Facebook. Så jag tänkte haka "trenden/fenomenet"på genom att försköna mitt vaknade i morse. :)
Neeej, det var inte riktigt så underbart att vakna med solens strålar i ansiktet bara för att man missade att dra ner persiennen i går kväll. Måsarnas skrik var inte heller någon skönsjungande upplevelse. Men det var varmt i sovrummet i natt så jag var tvungen att öppna fönstret lite.
Jaja... jag vaknade tidigt ( 05,20) vilket betyder att jag har massor av ledig tid att fylla med viktiga saker såsom pyssel, donande och skogsvistelse m.m. :)

Öppnandet av favoritloppiset igår var en hit! :)
Mycket fina saker till bra priser... och mängder med finfina saker till något större summor.









Ett bord hittades i ett mörk hörn.





Två måttkannor (eller vad de nu kallas) varav den ena härstammar från tidigt 50-tal och den andra från tidigt 20-tal.
Riktigt tjusiga att ha blommor i.





Två till påskägg dekorerade i all hast igår.
Bilderna är kopierade av gamla bönekort som jag hittade här.






I stället för en kruka med vårblommor så ställde jag ner några "våriga" blommor i trälådan jag köpte på Plantagen.

En solig Långfredag önskar jag Er alla!

Kram
Jenny

4 kommentarer:

  1. Själv blev jag väckt av hunden.
    Men när jag väl kommit upp så är jag glad över att vara vaken. Så skönt med lugn och ro på morgonen.
    Hoppas du får en riktigt mysig Fredag.
    Lådan blev ju kanonfin med alla saker i.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Fina saker du hittade på loppisen. Här skiner solen och ännu en vacker vårdag nalkas.
    Önskar dig och din familj en underbart skön påskhelg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket snyggt bord!
    Glad påsk bå dig!
    Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag har ett bord som är väldigt likt ditt loppisfynd. Jag målade det vitt och det blev väldigt bra.Fast mitt var fult jämfört med ditt. Trevlig Påskafton till dig också! :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny