08 april 2011

Snöiga fredag

Hej på Er!

Helt plötsligt så vet jag inte vad jag ska skriva.
Blankt...
Hittar inga ord
och de få ord jag hittar stavar jag fel.

Orden kanske hittar tillbaka under dagen.
Men undertiden jag väntar på mina ord så kan jag visa er mina senaste fynd. :)



Ser ni!? Nej, det blev ju inget månbord i hallen... om ni kommer ihåg.
Men jag hittade det här bordet för en hundring. Med några lager vit färg så blev det helt super!
Hmmm... just när jag tog kortet så dök denna hund upp.
Antagligen så tycker hon att hon förtjänar en liten presentation här på bloggen. :)
Denna vackra, mysiga dam heter Dixi och ska vara på besök hos oss några dagar till.







Två till mässingsljusstakar fyndades oxå under "fynd-veckan".
Det står några ljusstakar och väntar på svart färg nu. Tyvärr så får dom vänta... ett tag till.
De två ljusstakarna till vänster är målade med specialfärg som vi fick av min bror. 
Den till höger är målad med annan billigare färg. Funkar inte riktigt matthetsmässigt med de två andra.
Väntar på mer specialfärg!




5 kr resp. 10 kr för äggen på Myrorna. Jag köpte en hel drös!
Men hjälp av kopierade papper av dokument, bibelblad och ett bönekort fick de sig en make-over.



En "kotte" i betong fyndades hos blomsteraffären.
 

Nu ska här fredags-fixas för att sedan fredags-mysas!

Önskar Er alla en fin fredag!!

Kram
Jenny

7 kommentarer:

  1. Vilka underbara fynd.
    Blev verkligen super fint.
    Sen måste jag ju självklart tillägga att hunden har ett otroligt fint namn ;)
    Ha en riktigt mysig Fredag och en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte hade du några problem med orden, det gick ju som en dans det där ;) Söt hund och bordet var också fint. Jag önskar mig både hund och bord :) Ha en riktigt härlig fredag!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har gjort det och bordet är ett fynd. Kreativt och snyggt, med alla detaljer på det.

    Trevlig helg. // Lissen

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga underbara fynd och mycket vacker hund också. Smart att måla om mässingljusstakar, syster A har en hel drös med sådana men som på något sätt inte passar in bland allt vitt och silver. En makeover vore kanske inte så dumt;)

    Önskar dig en ljuvlig fredag

    SvaraRadera
  5. Hej va fina ljusstakarna va. Visst är de toppen o kunna måla :)

    Smart med äggen, ska genast till unga liv o kolla. De brukar ju ta fram sånt efter årstid! Tack för tipset.
    Också smart o kopiera bibelblad ist för o förbruka hej vilt.
    Det blev ju hur snyggt som helst på bordet, gör inget att de inte va nå månbord. Jag har också kollat efter ett men de har varit så dyra. Nu har jag hittat ett slagbord jag köpt för 150kr ist. Det väntar bara på färg :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Hej! vlken urmysig blogg du har, kikar gärna in här igen:)
    Ha en trevlig helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  7. Va fint du har det och riktigt härliga fynd som du har gjort. :) Snyggt att göra så med påskäggen, jag har gjort om ett ägg jag också. Du kan se i min blogg. :) Ha det gott. :) Kram

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny