07 juni 2011

Nytt vitt i sovrummet

Hej på Er!

En "svärm" av nattjobb har trillat in vilket gör att jag blir lite osynlig ute i bloggvärlden igen :)
Men lite småpyssel med hjälp av symaskinen har jag hunnit med :)




Den förra sängkappan jag sydde och lyckades riktigt bra med gav mersmak. Jag hade planer redan då på att sy en till i vitt till sommaren.
Så ett besök på IKEA resulterade i 9 meter vitt paneltyg (Ragna).


Sovrummet fick sig en liten mini-make over med en ny vit sängkappa, nytt vitt överkast från HM Home och nya vita gardiner (Lenda) från IKEA.
För att skydda överkastet från alltför mycket hundhår la jag över en "pläd" med små rosor på som jag fick i och med någon prenumeration för längesedan.

Nu blir det fix och donande innan jobb i natt.

Ta hand om er!

Kram
Jenny

3 kommentarer:

  1. Det var länge sedan jag kikade in hos dig.. märker att jag har mycket att läsa och se ifatt.. :)
    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  2. Mycket fint sovrum !! Det där med hundhår irriterar mig. Vår säng är jämnt full av päls och jag hittar inget överkast som fungerar lika bra som det vi har nu. Nu är det utnött och jag vill ha ett nytt men då är det ju så viktigt hur ytan är så att inte håren sticker fast....det måste vara liksom tätt och "platt" el hur jag ska säga det. Jag vill också ha ett vackert sovrum som ditt men det är ju omöjligt nu :(

    SvaraRadera
  3. Härlig mini make over. Jättefint blev det.

    Önskar dig en ljuvlig helg

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny