01 januari 2014

Årets första hundträning

Hej!

Efter att ha suttit i schäslongen i princip hela dagen tog jag med mig Mia ut.
Sierra och Selma markerade tydligt det helt klart orättvisa i att inte få följa med ut.

Tanken med att ta ut Mia själv var att börja träna in några av de nya skyltarna i fortsättningsklassen i RallyLydnad. Nu är vi inte på långa vägar framme vid ett uppflytt till fortsättningsklassen. Vi har ett kvalificerat resultat kvar i nybörjarklassen. Men det är ju alltid kul att prova på något nytt.

Vi provade bara några nya skyltar som Mia klarade finfin.
Det är några saker som måste tränas på separat hemma i vardagsrummet innan de kan göras i sin helhet. Men överlag så gick Mia fint. Momentet snurr under gång formligen älskar hon att göra.

Jag är så otroligt glad över att jag funnit Rallylydnaden. Den träningsformen passar verkligen Mia. Från att alltid ha känt en viss osäkerhet/frustration när jag tränat Mia så känns det här bara bra. Visst är hon fortfarande lite flamsig och clownlik men i rallyträningen så gör det ingenting.
Hon tycker det är kul, jag tycker att det är kul...då spelar inget annat någon roll :)

Kram
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny