10 januari 2014

Gå vilse i sina egna funderingar

Hej!

Ibland försvårar jag allt för mig själv. Jag trasslar in mig och går vilse i funderingar, analyser, förberedelser, fakta, inspiration, influenser, trender och allt så till den milda grad att jag tillslut ger upp.

För ju mer jag trasslar ju mer inbillar jag mig att allt är svårt och att jag inte på en miljon år kommer att lyckas med mina avsikter. Rädslan för att göra fel nu som också kommer att förstöra fortsatt verksamhet högre upp i klasserna gör att jag tappar självförtroendet.

Jag får dåligt samvete av hur organiserade och målinriktade andra är. Hur de lyckas planera och genomföra allt hela tiden med stora mål i sikte. De är som programmerade missiler mot ett mål... som de också träffar.

Jag dras med i en hets där alla verkar så beslutsamma och kunniga. Själv vet jag inte ens vilket ben jag ska stå på. Om jag gör så här... vad kommer det att leda till i det där? Gör jag såhär nu vilka konsekvenser blir det då när jag ska göra sådär?

Det måste ju finnas ett enklare sätt! JAG måste göra på ett enklare sätt.
Sluta analysera och fundera låt magkänslan arbeta. Andra har lyckats på sina sätt och jag måste hitta och lyckas på mitt sätt. Förenkla och hitta glädjen! Hitta den glädje att träna lydnad som jag har hittat i rallylydnaden!!! Ta en sak/moment i taget! Andas och inse att jag har en hund som gillar att arbeta med mig även om jag är lite fladdrig ibland.

Jag och Selma tävlar rallylydnad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny