14 augusti 2010

Äppel päppel...


Hej!

Puh vilken varm dag! Men jag tycker mig kunna ana en liten, liten kyla i värmen. Visst, det är varm men inte den där tryckande kvalmiga värme som var förra månaden. (Eller så är det bara jag som desperat försöker intala mig att hösten snart är här) *längtar*

Då har åter en hel vecka gått sedan jag updaterade sist. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal när man tycker att tiden rinner iväg på tok för fort? *funderar*
Lite pyssel har jag i alla fall hunnit med att göra/pyssla med.


Tagit bort dörren till garderoben i hallen och sytt ett draperi av ett gammalt spetslakan.
Har även målat hela hallen samt grundmålat de tidigare bruna *ryser* golvlisterna.



Sytt en "toarullehållare" (vad heter det) av det som blev kvar av lakanet.


Målat om ramen och satt upp den fina tavlan jag fick av mamma och pappa


Närbild på tavlan


Satt upp en hylla i vardagsrummet. Det är egentligen ingen riktig hylla utan överdelen på en kommod som jag tog bort. *ler* Passar mycket bättre som vägghylla... för närvarande iaf..*ler*


Gjorde en hylla av spillvirke och satte upp i köksfönstret. Sydde "nya" gardiner av gammalt spetslakan. (Måste köpa lite mer spetslakan... de börjar sina här hemma.)


Satte upp hundplanschen och bytte plats på rottingkistan och sekretären


Fin, fina äppelkart (idé lånad från nya numret av Lantliv)


Doften av äppelkart och vanilj är bedövande underbar när man lyfter på glaskupan!


Fler äppelkart i korgen i hörnskåpet i vardagsrummet


Lite mer äppelkart på köksbordet




Hoppas ni får en underbar helg!!

Kram
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny