02 januari 2011

Andra dagen

God fortsättning på det nya året!
Nyårsafton gick ganska bra med Alma trots allt. Visst var hon stressad och orolig men det var kontrollerbart och  avledningsbart. Tack och lov för det!!! :)

Vi tog kvällspromenaden ganska tidigt för att försöka undvika smällare och raketer, men naturligtvis så lyckades vi inte med det. Alma gjorde sina behov fort för att sedan dra i kopplet hela vägen hem. Mia... ja... vad ska man säga om den varelsen....:) Hon är ju tränad på skott och efter ett skott så brukar det ju "trilla" ner en fågel eller dummie från himlen som hon får kommando att apportera. Hon gick hela promenaden och väntade förväntansfullt på kommandot "apport". (Jag borde kanske ha tagit tillfället i akt och tagit med några dummisar och tränat)


Annelie med den vackra bloggen Zinkhjärtat gav mig en award för .... väldigt länge sedan.
Jag tänker inte ge den vidare till några speciella bloggerskor. I stället vill jag ge den till alla underbara, vackra, kreativa bloggar som finns där ute och som dagligen förgyller min värld med inspiration, skönhet, lycka och tänkvärda, kloka, intressanta  inlägg.
Så till er som kikar in på min blogg... ni som har bloggar och även till er utan bloggar.... den här awarden är till er!



Nu är det snöbus som står på schemat här hemma.
Jag insåg till min stora lycka att jag sett fel på jobbschemat.... jag är ju faktiskt ledig idag!!!!
Snöbus först, städning sedan och så ska jag sätta mig i soffan och fortsätta virka på överkastet!

Önskar Er en toppen dag!

Kram
Jenny

1 kommentar:

  1. Gott Nytt År!

    Det är aldrig lätt med hundar på Nyårsfton. När jag pratade med mamma igår vägrade deras vovve fortfarande att gå ut. Han tycker inte om smällare...

    Hoppas du får en riktigt bra start på det här året!

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny