14 januari 2011

Välkommen...

... in i vårat "nya" sovrum!!
Det är som sagt inte riktigt klart men... vissa saker få ta lite tid. :)
Just nu så vill jag bara njuta av enkelheten och renheten i rummet.
(Varning för långt inlägg) ;)

Såhär såg sovrummet innan:





Och så här ser det ut nu:

Benen på skänken är kapade med 17 cm. Blev att "flyta" in bättre nu.


Det blåa under benen är tillfälliga lösningar på möbeltassar. ;) Man tager vad man haver...






Taket är ommålat med vit takfärg från Beckers.
Väggarna som innan var vita är nu antikvita. (Det syns inte någon skillnad på bilderna med i verkligheten så gjorde det stor skillnad)
Taklister har limmats upp med mycket möda och stort besvär. Lovar att jag aldrig mer ska köpa sådana där lister igen. Materialet (typ frigolit) var det absolut inget fel på men... modellen på listerna var inte rolig. Det tog ett tag innan jag kom på hur man skulle såga för att få till hörnen på ett snyggt så. Det blev en hel del svordommar kan jag lova. :)
Den största förändringen är dock golvet! Istället för den där dassiga korkmattan köpte vi vitt laminatgolv ( Tundra)på IKEA. Hade googlat runt lite för att se hur andra tyckte att det billigaste IKEA.golvet fungerade. Övervägande positiva reaktioner gjorde att vi "vågade" köpa hem några "kartonger".

Jag har inte satt upp någonting på väggarna än... drar mig lite för att göra massa hål i den fina hela väggen. :)
Vet inte riktigt vad jag ska sätta upp heller... tänkte att vi skulle "bo in" oss ett tag innan.

Sängbord tills vidare ;)




Ha en fortsatt bra dag!

Kram
Jenny

3 kommentarer:

  1. Hej på dig
    Tack frö du varit inna hos mig. Nu har jag kikat in här hos dom små tassarna. Verkligen en trevlig blogg, så hit kommer jag gärna igen.
    Hoppas du får en trevlig helg!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Jättefint blev det! Ikea golv är säkert inte sämre än många andra och det ligger ju inte i hallen precis hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att det var riktigt fint innan, fast golvet blev väl ett jättelyft kan jag tänka. Mina före och efterbilder är ju från stampat jordgolv till .......

    Ha en skön fredagskväll
    AC

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny