25 februari 2011

Att välja glädje...

Hej på er!
Att ligga sjuk kan trots allt ha sina fördelar.
Jag har haft ro att läsa en bok.
Jag läste väldigt mycket böcker när jag var yngre, men nu så tycker jag att jag inte har tid att läsa. Böcker tycker jag fortfarande om... men jag har inte tid att läsa. Lösningen har blivit ljudböcker.

Hur som helst... nu när jag varit sjuk så tog jag mig tid att åter läsa en bok.
Jag tog bara första bästa bok jag fick tag på i bokhyllan.
Det visade sig inte vara någon skönlitterär bok utan en... en bok om att välja glädje. :)
En bra bok som jag inte tänker orda så mycket om utan bara säga... LÄS DEN!!

"I varje möte med en annan människa
kan jag få reda på något om mig själv"

"Mina tankar om andra människor är
meddelanden till mig själv - om mig själv"

" Ingen kan såra mig utan mitt medgivande"

"Att välja lycka är inte att förneka besvärliga känslor.
Det är att välja att inte stanna kvar där"

citat hämtade från Att välja glädje
av Kay Pollak

Önskar er en fin fredag!

Kram
Jenny

4 kommentarer:

  1. vilken förnuftig bok du verkar ha hittat där. Ska genast skriva upp den på "att läsa" listan.

    Önskar dig en trevlig helg och hoppas att du kryar på dig snart.

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    "Att välja glädje" - den titeln säger ju allt!! Låter som en bok varje människa bör läsa.

    Lät inget vidare att ligga sjuk - hoppas du kryar på dig snabbt!

    Kollade in din superfina sängkappa du sytt - verkar lite "meckigt" med allt tyg bara... men den blev ju hur bra som helst.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Nämen denna boken har jag ju här hemma. Lånat av dottern vid ett tillfälle. Så jag fick rusa fram till bokhyllan nu och jo där är den. Kanske skall läsa den då. Tack för tipset! Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. "Att välja glädje" låter underbart!
    Hoppas att du har det bra:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny