17 februari 2011

Planera mera...

Neäää... nu får det vara slut på snabbmat och andra onyttigheter.
Tiden vi spenderar i köket med att laga mat har sjunkit drastiskt efter nyår. Jag tycker egentligen inte illa om att laga mat eller baka. Faktum är att det ibland kan vara riktigt avkopplande och roligt... ja...om man bortser från disken som blir sedan dårå. :)
Men som sagt... såååå... sedan nyår så har själva matlagningen reducerats till köpa snabbmat och dyrt halvfabrikat.
Halvfabrikat i all ära men...

Nu är det dags att börja planera måltiderna igen... som jag var riktigt bra på innan. Skriva veckomatsedel, göra storkok, odla groddar och baka mer gott bröd själv.
Det är inte svårt! Det blir både godare och billigare
Det krävs bara... mer planering.

Svängde ihop världens enklaste olivbröd i går

Mumsig frukost med hembakat bröd och kaffe ur emaljmuggen från IB Laursen

Önskar er en fin dag!
Kram
Jenny

2 kommentarer:

  1. Brödet ser verkligen jättegott ut! Är väldigt dålig på att baka matbröd men jag borde kanske prova igen:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  2. Mmm fler timmar hade jag inte sagt nej till.
    Visst är det godare och billigare att göra eget. Jag ska baka bröd i helgen tänkte jag. trött på köpebröd som inte smakar så mycket.
    Ha det fint, kram

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny