21 april 2011

Skärtorsdag

Hej på Er!


Denna skärtorsdag är inte bara speciell för att häxorna far iväg till Blåkulla enligt gammal folktro eller för att Jesus tvättade fötterna på sina lärjungar.
Nej, nej... denna dag är extra speciell för att den är första dagen på min påskledighet. En ledig påsk var det flera år sedan jag var med om! :)
Dagen idag är även speciell för att mitt favorit loppis öppnar igen efter vinterledigheten! :)
Gissa vem som ska stå och hänga på låset om 40 min! :)



Tulpaner kan man inte få för många av.


En vacker vit kruka som fick mitt hjärta att klappa lite fortare och barndomsminnen att rusa runt i kroppen. Farmor hade just sådana här krukor med S:t Paula i ett av sina vardagsrumsfönster.
Hittade tre stycken på loppis för 15 kr styck.

Nu ska här förberedas för loppis-besök och storhandling av mat!

Önskar Er alla en bra Skärtorsdag!

Kram
Jenny

4 kommentarer:

  1. Ha en riktigt härlig påskledighet !! :) Krukorna var söta. Ibland blir man kastad tillbaka i tiden. Minnen som ploppar fram. Hoppas loppis besöket var givande ;)

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt med 4 dagars ledighet!! Tjooohoo.. :)) Ha det så gott. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt med loppisbesök ser fram emot att få se fynden senare;)

    Önskar dig en underbar påsk

    SvaraRadera
  4. Åhh hoppas du hittade massor av fina fynd på ditt favvo loppis!!

    Ha en skön ledig påsk nu o njut ordentligt!

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny