13 november 2013

Årets första är här!

Hej!

Ååhh... jag har sett dem, de har kommit!!
Hyacinterna har landat i blomsterbutikerna!
Jag blir alldeles rusig av lycka! :)
För några dagar sedan köpte jag en stor skål i luffarslöjd som jag inte riktigt då visste vad jag skulle använda till. Nu slog det mig... den ska fyllas med mossa och en massa hyacinter :)

Gårdagen lunkade sig fram i makligt tempo.
Jag lyssnade på ljudbok och målade medan hundarna låg utsagna på sina filtar. Ibland var jag fram till dem bara för att snosa på deras tassar. Tassarna luktar så gott på dem efter de fått springa i skogen... det luktar som en blandning mellan mossa, jord, blöta löv och deras egna specifika "trivseltass"-doft. (Ja, jag vet att det låter något knasigt men jag älskar doften av "trivseltass")
Höra deras lugna andetag och vetskapen att de sover för att de är trötta och nöjda efter en trevligt tur i skogen och inte sover av ren trisstess. Sådant gör gott i ett matte-hjärta.

Klockan ( som blev omgjord till ett litet skåp) jag köpte för längesedan blev äntligen vit efter x antal strykningar. Micke hjälpte mig att få upp den på väggen samt sätta upp  en vitmålad tavelram i fönstret.

Hänger liiite snett ser jag nu :)



En nyckel får hänga i ramen tills vidare.



Kram
Jenny

1 kommentar:

  1. Så rolig idé att göra ett litet skåp av klockan. Det har jag inte sett förut.
    Tack för tipset! I morgon ska jag plocka mossa och göra en stor plantering med hyacinter. Underbart!
    Kram M.E

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny