15 juli 2010

Hedda...

God kväll!

Det kom ett litet vadderat brev på posten idag. Min sambo gav mig det med högtidlig min och var mycket angelägen om att jag skulle öppna brevet på en gång.
Inuti låg två små dekaler som det stod Hedda på.

Jag har kallat den svarta oväxlade cykeln med fotbroms för Hedda en tid nu. Så min sambo hade varit in på dekaltrim.nu och beställt två små dekaler till min cykel. Jättefina dekaler!
Han glimmar till ibland, sambon min. *ler*

Nu heter cykeln officiellt Hedda. *ler*


Eftersom det alltid är rörigt och ostädat i det där rummet (som fungerar som kontor, skräprum och cykelverkstad) så visar jag en helbild när Hedda står utomhus.


Det har inte varit lika varmt idag trots att solen lyst från en klarblå himmel. Nästa lite kallt ibland... nej nej... jag klagar verkligen inte!!!!!
Det var faktiskt riktigt skönt med svalka speciellt eftersom vi tog cyklarna och trampade in till stan. Har nämligen gått och spanat in en antikaffär ett tag nu men inte varit in förrän idag.
Jag har väll alltid haft fördomar mot just antikaffärer*sorry... men så e de* eftersom jag antagit att priserna är uppåt väggarna. Visst, priserna låg lite väl högt på de riktigt antika föremålen med det fanns också väldigt mycket fint till fullt normala priser.*ler* Med väldigt mycket så menar jag väldigt mycket!!!! Lakan och örngott med spets och monogram fanns i mängder likaså handvirkade spetsar. Allt från superbilligt till ganska dyrt beroende på handarbetets storlek.
Hittade ett så fint lakan med bred snirklig spets och ett maffigt superfint broderi som täckte nästan hela lakanet. Visst det kostade lite mer, men ojojoj vad fint!!!! Vilket arbete någon har lagt ner på det där lakanet!! Nej, jag köpte det inte men jag stod och beundrade det länge.
Japp... den butiken har fått en ny stamkund!! *ler*

Var också in på ett loppis och hittade lite smått och gott *ler*
Visar det någon annan dag...

Ha det så bra!!

/Jenny

P.S Har bytt design på bloggen... igen. Har inte riktigt hittat någon som jag trivs med än... men nu så kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny