26 juli 2010

Utställning och gnäll

God morgon!

Åter en jobbnatt bakom mig!
Är så trött att ögonen går i kors... nästan. *gääääsp*
Men det är inte konstigt att jag är trött, slut, sliten, less och utan den minsta gnutta inspiration inför någonting. Den här månaden har jag tillbringat större delen av min vakna tid på jobbet. 180 timmar natt sammanlagt. Det innebär att jag varit ledig 11 dagar på hela månaden!!! *skrik*
Helt sjukt... egentligen. Men det har gått bra ändå. Trevliga och tokroliga arbetskamrater gör att timmarna flyger iväg *ler*
Men gissa om jag ska ta mig lite ledigt när mitt sommarvik är slut!!!! *längtar*

En sak att se fram mot är att jag anmält mig till en hundutställning i slutet av augusti. *tjoho*
Eller... jo visst är det kul men... lilla blyga jag... som blir så nervös att händerna skakar... som inte alls vill stå i centrum för allas blickar... ska vara med på en utställning. *piiiip*

Den logiska delen av mig tycker inte alls att det är så märkvärdigt att stå där i ringen med hunden och få den bedömd. Det är ju HUNDEN som ska bedömas och som allas blickar vilar på inte mig. Men så är det den där ologiska blyga sidan av mig som håller på att nästan dö vid tanken på att stå och springa i ringen. *ryser* Den sidan som inbillar sig att jag kommer att snubbla och skämma ut sig för tid och evighet.

I nuläget så är det bara den logiska sidan av mig som regerar. Men det är bara för att det är några veckor kvar till utställningen. Dagen innan utställningen så kommer jag att vara så nervös att jag är beredd att lägga mig ner och hoppas på att försvinna ner i ett hål i marken. *ler*

Det här blir andra gången som jag ställer ut Mia. Hon har gått en hel del utställningar innan jag fick henne "på foder" men som sagt så har jag bara ställt ut henne en gång innan.
Jag fick för mig i våras att jag skulle ge det här med utställning en chans, så jag anmälde oss till en utställning hos Sollefteå Brukshundsklubb. Eftersom jag inte har en brukshund så blev det en inofficiell utställning. Tyckte att det var ett bra sätt att "debutera" på. *ler*

Jag hade absolut inga höga förväntningar alls på placering. Jag såg det som en kul grej och mitt enda mål var att Mia inte skulle "sjunka ihop" inför domaren. Som hon hade gjort de sista gångerna som uppfödaren ställde ut henne.

Jag var så nervös innan det var min tur att gå in i ringen!!!! Kroppen skakade okontrollerat. Min sambo hade varit och köpt kaffe som han gav till mig. Men pga mina skakningar skvalpade halva innehållet ur innan jag fick i mig något kaffe. *ler*
Väl inne i ringen försvann all nervositet.
Det blev kul! Visst, jag fumlade med hundgodiset och Mia stod inte helt perfekt men... äsch... sak samma. Vi hade kul hon och jag!!!
Gissa om jag blev så otroligt stolt över både mig själv och min kompis, och så otroligt glad och förvånad när vi slutade som BIG-3. Det övergick alla mina förväntningar!!! *tjohooo*

Inför den här utställningen har jag heller inga som helst förväntningar på någon placering. Visst skulle det vara extra roligt om man kunde komma hem med en rosett. Men gör vi inte det så kommer jag inte att hänga läpp för det. Det enda som jag hoppas på och ser fram mot är att det blir en trevlig dag med en massa trevliga människor och fina hundar.
Mia är och kommer alltid att vara den bästa, vackraste, mysigaste, intelligentaste och underbaraste av alla golden oavsett vad någon annan säger... så det så *ler*

Det blev ett långt inlägg det här.
Inte mycket inredning i bloggen nu för tiden men... Inspirationen är som sagt inte på topp just nu. Det blir väll bättre...

Hoppas ni får en underbar dag!!

Kram
/Jenny

P.S Undrar om det ligger ett paket och väntar på mig när jag vaknar? *hoppas*

3 kommentarer:

  1. Låter kul det där. Ja, inte med tröttheten då. Det är ju jobbigt som bara den att vara trött. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Hmmm...stort paket är det:)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du!:-) Kram Stina

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny