10 juli 2010

Besök av en liten ullig valp...

Det har varit varm och kvavt hela dagen men nu äntligen så börjar det bli svalare så det går lite lättare att andas.

Min bror, hans sambo och deras lilla nytillskott (valp) kom ner på besök idag.*jippi* Det var ett tag sedan jag såg honom senast(min bror alltså). Trots att vi inte bor såååå många mil från varandra så blir besöken inte så ofta.
Dom hade som sagt med sig valpen, Shiro. Visst är alla valpar söta men den här var i en klass för sig :) Maken till gullig och charmig valp har jag nog aldrig sett! Pälsen hans är supermysig, den påminner lite om teddy tyg. Det absolut bästa är att dom fäller tydligen bara en gång per år. Vilken lycka *ler*

Det är lite svårt att få till en bra bild på en nyfiken valp

Shiro är en amerikansk akita. Tydligen inte så vanliga här i Sverige, om jag förstått det rätt.

Mötet mellan Shiro, Alma och Mia gick hur fint som helst. Mia som är mer van vid valpar och unghundar tyckte inte att Shiro var så speciell men ett starkt tycke uppstod mellan Alma och Shiro.
Det är helt fantastiskt att studera hundar i grupp så där. Shiro som klart och tydligt visar att han är yngst, Alma som tar på sig rollen som "lektant" medan Mia går in i "mamma rollen".
Jag kan villigt erkänna att suget på att skaffa en valp inte direkt blev mindre efter idag. *ler* Om jag börjar bearbeta sambon min nu så kanske jag kan få till ett valpköp lagom till nästa sommar. *funderar*

För att summera dagen så har den varit helt super. Bjöd på hemmagjord ljummen potatissallad (vilket var första gången jag gjorde och receptet var himmelskt gott), umgicks... bara var. :)

Trots att jag varit på loppis några gånger redan den här veckan *rodnar* så kunde jag ju inte motstå att följa med brors sambo när hon frågade om jag ville visa henne vart "loppiset" ligger.
Det börjar bli väldigt urplockat där nu, enligt mitt tycke, och det som finns kvar som jag är intresserad av tycker jag säljs till lite överpriser.
Men några småsaker hittade jag dock för en nätt summa av 50 kr. *lycklig*
Lite ångrar jag dock att jag inte köpte påsen med några gamla ljushållare. Finns den kvar nästa gång jag åker dit så slår jag till.



Bestick jag samlar på för att jag älskar mönstret på dem.

Knivarna är svårare att få tag på. Skedar finns däremot hur mycket som helst. Priset på knivar skiljer sig åt avsevärt från loppis till loppis. Tydligen så gjordes vissa i silver och vissa inte.


Över 1 meter söt spets
En sockertång

Det var det hela för idag. Nu ska jag göra en varsin latte åt mig och sambon för att sedan sitta och mysa framför en förhoppningsvis bra film.

Ha det så bra!

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny