14 juli 2010

Tränat..

Hej!

Äntligen går det att andas! *jippi*

Tog mig i kragen och tog ut hundarna på en liten "träningsrunda".*nöjd med mig själv* Det har tyvärr inte blivit så mycket av med det nu när det har varit så varm och jag jobbat mycket nätter. Men ikväll äntligen...

Det märks så väl på dom båda när man inte har tränat med dom på ett par dagar. Alma vankar av och an och är allmänt jobbig medan Mia bär runt på att ink plockar upp smutstvätt ur tvättkorgen och glatt kommer bärande på. ALLT som är i "mun-vänlig" storlek och inte väggfast kommer hon bärande på...

Jag gjorde mest repetitions övningar med båda hundarna.
Alma fick köra lite fot, ställande-och läggande under gång, hit och ställande under inkallning. Det sist nämnda hade hon helt plötsligt "glömt bort" så det var bara att backa tillbaka några steg och gå igenom det från grunden igen.
Mia tränade jag också mest lydnad med och stadga, vilket man inte kan träna nog på med henne *ler* Avslutningsvis fick hon göra några enkel- och dubbel markeringar.
Träningen funkade över lag fint med båda hundarna men det märks som sagt att det har varit varmt. Det var inte riktigt den "glöd" i dom som det annars brukar vara.

Mycket hundprat blir det nu... hoppas ni står ut :)
Jag var in på en nätbokhandel för en stund sedan och klickade hem två böcker av Memea Mohlin. Har hört mycket bra om böckerna så det är bara att hoppas på att dom är bra.
Njurunda Brukshundsklubb ska ha en föreläsning med Memea Mohlin den 11 sep där hon ska föreläsa om "Missförstånd". Jag tror att det kommer att bli en intressant föreläsning och förhoppningsvis kommer jag att kunna gå på den. *håller tummarna*

Nu ska jag parkera mig i soffan med min virkning. Gick av i morse så sömnen kommer inte att infinna sig än på det tag.

God natt !

/Jenny

1 kommentar:

  1. Ja, det går så bra så du rara.

    Ja, nu är det lite lättare att andas. Man kvävs ju inte i alla fall.;-) Kram Stina

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny