28 september 2013

Nu ni... nu kör vi rally

Hej!

Nu ni... nu har jag äntligen tagit mod till mig och anmält oss till vår första tävling!
Wiii!!! :)
Nu återstår det att se om det blir flipp eller flopp :)

Jag har redan nu funderat ut några mål jag vill att vi uppnår under tävlingen:
* Antalet poäng vi får har mycket liten betydelse, men några poäng skulle vara superkul att få.
* Ta oss runt hela banan utan att gå vilse.
* Att jag och hunden sammarbetar och får till känslan av att det är bara vi i våran bubbla.
* Att vi har kul och att min nervositet och prestationsångest inte förstör mitt och hundens samarbete.
* Att jag vågar ta tid på mig och inte bara hastar mig genom momenten.

Eftersom jag inte har gått någon kurs i rallylydnad har jag lusläst alla sidor på nätet som handlar om detta. Skyltar och tävlingsregler har skrivits ut från SBK och egna skylthållare har knipsats och böjts till av kompostgaller från ÖB (tips som jag hittade på nätet).
Let´s rally!!! :)


Ta hand om er!

Kram
Jenny

2 kommentarer:

  1. Hur gick det med rallylydnaden?
    Håller skyltställen?
    Pepsi

    SvaraRadera
  2. Så smart med kompost galler! Det måste jag också fixa till. 🙂

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny