01 oktober 2010

Schackmatt

Äntligen fredag! *tjoho* Fredag den 1´a oktober. Redan oktober! Ja, jisses vad fort det går.
Här hemma har lugnet sänkt sig över lägenheten efter livliga morgon aktiviteter som frukost till tre hundar, morgonpromenad med en livligt yster unghund och två trötta och sura tikar i sina bästa år, ihop plockning av diverse föremål som bytt plats sedan den unga livliga trollet flyttade in.*ler*
Nu har hundarna somnat igen, även det livliga trollet, så jag tänkte passa på att sitta vid datorn en stund.



Inspirerad av Jill´s fina svarta ljusstakar vart jag ju "tvungen" att genast kopiera idén rakt av.
Hittade två ljusstakar i mässing (brukar i vanliga fall hitta mängder av dem, men inte nu...tusan) för några kronor styck när jag var på loppis sist.
Snälla sambon spraymålade dem med matt svart sprayfärg och resultatet blev super.
Som jag skriv tidigare... de ser ut som schackpjäser!
Grundtanken var att de svartmålade mässingsljusstakarna skulle ha stått på det där halvmånebordet jag hade siktet inställt på. *näää ja ä in´t bitter*
I stället får dom stå på köksbordet... tills jag hittat deras rätta plats.


Tänkte också visa er vad mer av mina loppisfynd som fått ny färg... MEN... det tar sådan h-vetisk tid för blogger att ladda bilder just nu *morr*. Så... jag återkommer igen under dagen.

Kram
Jenny

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Uuuu, så söta alla tre där!! Vad fina dina ljustaken blev!
    Ja, helgplaner...ikväll väl hemmamys, imorn bitti inrednings bussresa till Falun hela dan!!! Så roligt! Söndag, ingen ardning än.
    Själv?
    Har en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med tre goa hundar. Skulle nöja mig med en jag...men det går inte riktigt nu med tanke på våra jobb.... Nån gång så. :-)

    Så fina ljusstakarna blev och visst har du rätt i att de ser ut som shackpjäser. Himla bra liknelse.

    Ja, jag vet inte vad det är med blogger numera, men det tar verkligen en halv evighet att ladda upp bilder. Fick sitta i typ 5 minuter häromdagen och vänta på att 1 bild skulle laddas upp. Snacka om att lilla jag, med ett millimeterlångt tålamod, höll på att bli tokigt. ;-)

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul med en för mig ny blogg!
    Vilka urfina ljusstakar... ingen dum idé allas.. :)

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Evelina

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny