02 oktober 2010

Underbart vacker höstdag idag! Att molnen börjar smyga sig fram på himlen gör inte dagen mindre vacker.
Jag och en kompis begav oss ut på kantarelljakt nu på förmiddagen. Ja, hon plockade kantareller och jag hittade...*harkel*...gula svampar som visade sig inte vara kantareller. *ler*
Det där med svamp är inte min grej helt enkelt. Jag vet hur en röd flugsvamp ser ut, jag vet hur en champinjon ser ut (om den ligger i grönsaksdisken på ICA) och så är jag proffs på burkchampinjoner. *nickar malligt*

Jag hoppas att blogger är lite snabbare idag på att ladda upp bilder, för jag skulle så gärna vilja visa er mina senaste loppisfynd.



En rakspegel som loppisgubben med lite stolthet i rösten förkunnade att: det är minsann inte lätt att hitta sådana där gamla rakspeglar i original utföranden längre. Nuförtiden så ska ju allt målas om.
Näää, jag hade inte hjärta att berätta för honom att även denna rakspegel skulle gå samma "öde" till mötes. Hade jag gjort det så kanske jag inte hade fått köpa den.


En hattask, som var röd från början, fick oxå följa med hem. (det ser ut som det är en fläck på den, men det är det inte) Någon liten text eller något fattas den bara nu. Mina föräldrar var och hälsade på här om dagen och när mamma fick syn på hattasken utbrast hon; nämen har du hittat igen din gamla ask och målat den!!
Förstod inte vad hon menade?! Men tydligen så hade jag just en sådan där RÖD hattask när jag var liten, som jag hade dockläder i. Undra vad den har tagit vägen?


Min lilla boksamling växer långsamt men säkert.

Det var det hela... för nu. Kikar nog in här igen under dagen!

Kram
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny