31 oktober 2010

Torkade apelsiner och stjärnfall

En av alla bra saker med att jobba natt är att det finns stunder på natten då man kan ägna sig åt lite pyssel. :) När allt är lugnt, det som ska göras blivit gjort och de gamla sover harmoniskt i sina sängar brukar jag sätta mig i soffan framför den avstängda tv och handarbeta.
Den här helgen blev det några broderade stjärnor till min gardin, några virkade stjärnor som bland annat ska få hänga i granen och så passade jag på att sprida lite underbar juldoft över hela avdelningen genom att torka några apelsinskivor.

Kom ni ihåg att ställa om klockorna i natt?
Det kändes inte så speciellt roligt att ställa om klockorna på jobbet i natt. En jobb-timme extra... *suck*
Jag måste varje år påminna mig om den gamla ramsan om trädgårdsmöblerna ( ni vet... på sommaren ställer man fram trädgårdsmöblerna och på vintern ställer man tillbaka trädgårdsmöblerna) innan jag ställer om klockan.

Nu ska jag gå och sova.
I eftermiddag ska vi ut till mina föräldrar för att lämna igen bilen som vi fick låna i lördags. Tack för lånet!!
Men innan vi gör det vill jag ut på Biltema för att köpa upp mig på några tändsticksaskar av modell större. Dom är roliga och tacksamma pysselobjekt.

Önskar er alla en skön söndag!!

Kram
Jenny

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Låter att du hade en rolig natt med pyssel även du var tvungen att jobba en extra timme!
    Jag tänker alltid så, en timme fram mot sommar, en timme bak från sommar :)
    Har en fin söndag!
    Hoppas vi får se dina fina pyssel!

    SvaraRadera
  2. Det låter mysigt med virkade stjärnor som ett stjärnfall de blir nog fint det.

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny