22 september 2010

0,45 liter vit grundfärg ...

Då är den äntligen färdigmålad. *tjoho* Mer än nöjd är jag med resultatet också. Men det så mörkt ut ett tag.
Jag brukar måla med Beckers grepp grundfärg i vanliga fall. När jag var in på Bauhause i söndag för köpa en burk till så hittade jag inte på den. I stället kom jag ut med Aqua lackfärgsgrund från Beckers.Visst, den funkade men jag tyckte inte att den täckte på samma sätt som "min" vanliga. *irriterande*

Men jag är som sagt nöjd med resultatet... även om det gick åt nästan en halv liter. *ler*

Innan målning
Målat två gånger...
Tadaaa... det färdiga resultatet



Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på väggen ovanför... än. Jag är inte ens säker på att kistan ska står just där i framtiden heller. *funderar*
Jag tror att det får mogna fram tills vidare. *ler*

Ha det så gott!!

Kram
Jenny

2 kommentarer:

  1. Oj så fint det blev. Nu blev jag ännu mer sugen på att måla min sekretär vit!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad fin den blev! Duktigt!
    Tack för dina snälla ord hos mig! Allt gå att ordna ;)
    Just nu har jag mini pyssel på gång här:)
    Har en fin kväll!
    Här rullar Idol!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny