11 september 2010

Silverfatet...

... får återigen visa vad jag pysslat med i dag och i går. *ler*


Några träfigurer, änglahår, pärlor, garn och vit färg
blev till små änglar med tjocka yllemössor
.

I Allers Julmagasin från 2008 hittade jag en virkbeskrivning på fina stjärnor. Efter MYCKET möda och stort besvär lyckades jag få till några stjärnor.
Tänkte låta några få pryda julpaket och några få hänga i granen. Kommer säkert på fler användningsområden för stjärnorna...


Virkade några rutor till överkastet


Dekorerade blockljus. Idén jag fick såg inte riktigt ut såhär.
I min "vision" var bladet höstigt gulbrunröda.
Får vänta tills bladen gulnar och göra om skapelsen. *ler*
Det ser lite väl "juligt" ut.

Knåpade ihop ett hjärta


Det som blev över får ligga i korgen.
Meningen igen var att bladen skulle ha varit gula.


Inspirerad av många fick även jag för mig att göra en krans av lingonris...


...och ett hjärta.

Bakat kanelbullar
Mmmm... ljumma kanelbullar och ett glas iskall mjölk! Är så gott!!



Önskar er en mysig lördagskväll!!

Kram
Jenny

P.S Bakstycket på pippi-tröjan är klart! *tjoho*

5 kommentarer:

  1. Oj, vad du har grejat...jättefint! Å nybakade bullar, mmmm! Mm det är nog så att man ska nog inte tänka för mycket, det blir nog bäst om det...bara blir!
    Å hundar...jag hade oxå problem med att min "lilla" hoppade upp i sofforna på natten, dom vet mycket väl att...inga hundar i möblerna, mem men!
    Från början sov dom med mig i sängen, men två 60-kilos rottisar blir liiiite mycket, hihi...iaf, jag bestämde mig för att inga hundar i möblerna, varken soffor eller sängar och det funkade direkt!
    Hår blir det ju alltid, jag har ju katter oxå...men blod, inte lika roligt!
    Å pippitröjan på G...ska bli roligt att se när den är klar!

    Ha det gott!
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din snälla hälsning!
    Vad fina grejer du har pysslat ihop, mycket fint!
    Mmmmm...kan nästan känna hit nybakat bulles doft, härligt!
    Har en fin söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Det doftar ända hit ska jag säga.;-) Kramis

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Hoppas du har haft en bra dag!
    Ja, det blev en liten pyssel igår!
    Har en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Oj vad mycket du har skapat! Mest avis är jag ju på din krans, just för att jag aldrig får till sådana själv.. och så skulle jag behöva lära mig att läsa virkbeskrivningar så att jag kan virka stjärnor...

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny